2010.03.22

Idag tog jag den tidiga bussen in till stan för att äta frukost med fina Frida. Vi gjorde en väldigt nyttig smoothie och satt länge och njöt av att vara lediga, pratade om kärlek och framtiden. Vi längtade efter våren och att köpa nya skor, längre hår och fler klänningar. Sedan tog vi en långlunch innan jag vinkade av Frida som skulle till Göteborg. Idag var som alla dagar med Frida, en bra dag.



Ikväll har jag bakat tunnbröd till min familj. Gott blev det och nyttigt.



Recept

fem deciliter fil

en halv deciliter sirap

två teskedar salt

tre teskedar brödkryddor

två teskedar bikarbonat

sju deciliter rågsikt

sex deciliter grahamsmjöl

 

Kavla ut till rundingar och stek på hög värme cirka trettio sekunder på varje sida.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback