2010.04.03

Jonathan Johansson spelade i Jönköping igår. Första gången jag såg honom var jag 15 år. Han satt i ett litet rum med bara sin gitarr och en stickad mössa i många färger och sjöng ut hjärtskärande sånger på skånska. Jag älskade det, köpte en demo som jag sedan spelade sönder i min CD-freestyle. Nu, ett antal år senare är skånskan lika fin, men musiken mycket bättre. Kombinationen är ensam i sitt slag. Igår spelade han några låtar på engelska. Det var bara tråkigt, vanligt. I övrigt var kvällen väldigt fin med fantastiskt många människor jag gillar på samma ställe.



Innan vi faller - Jonathan Johansson
(Lyssna även på Haïti - Arcade Fire)

En hand i himlen - Jonathan Johansson
(Lyssna även på Neighborhood #3 (Power Out) - Arcade Fire)

Kommentarer
Postat av: Hanna

Synd att jag inte såg dig.


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback