2010.04.02

Förra helgen var väldigt fin. På fredagskvällen firade vi Lisa som fyllde år och det var mycket folk. Sovmorgon på lördag, sedan tog Hilda med mig till en liten butik på landet. Den var jättefin med massor av inspiration från den franska landsbygden, fint kassadon och madonnastatyer, vitmålade möbler och vackra överkast och kuddar. Så som jag gillar det.



På eftermiddagen såg jag, Olle och Eric på Film och åt glass jordgubbar. Forrest Gump, hjälp vad fin den är! Jag kan se den hur många gånger som helst. Storyn är underbar, Tom Hanks är underbar och soundtracket är otroligt fint. Senare på kvällen åkte vi in till Norrköping och bowlade, det var kul för det visade sig att jag hade en oanad fallenhet för sporten. Kvällen avslutades på restaurang med familjen Tholén.



Natten mellan lördag och söndag vred vi fram klockan och klagade på grannarna som spelade för hög musik, jag skyllde på att vi skulle upp tidigt. 12.35 gick vi upp och ut på stan för att äta brunch. Vi njöt av att vara lediga och efter brunchen, som blev mer av en lunch, strosade vi omkring i staden utan jackor och ansåg att det var vår. Sedan kröp vi upp i soffan och trivdes där hela eftermiddagen. Framåt kvällen gav vi oss ut på en lång lång lång promenad utmed hela strömmen och pratade om framtiden och om Gud. När vi kom hem, ganska sent, lagade vi mat och hade en fin kvällsmiddag, med sugrör och cider. Det här var den bästa helgen på länge.

Ledigheten avslutades på måndagen med att Clara och Erik bjöd mig på middag innan jag började jobba. Det var gott och dom är två stycken att gilla. Tack.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback