Veckans största insikt

I förrgår såg jag en gammal bild på Sophia Loren som räknas till en av världens genom tiderna vackraste kvinnor. Det förvånade mig först hur någon som är så uppmärksammad för sitt utseende kunde se så vanlig ut, långt ifrån det skönhetsideal som vi är vana vid nuförtiden. Hon var inte retuscherad eller perfekt, men så normal. Vacker, naturligt vacker.

Jag insåg då vilken skev bild jag faktiskt haft av skönhet. Att skönhet faktiskt inte sitter i att vara en blek kopia av alla trådsmala modeller som exponeras i diverse modemagasin, utan att det faktiskt handlar om utstrålning och personlighet. Att skönhet till största del börjar inifrån, är man nöjd med sig själv så lyser det helt enkelt igenom. Detta är något som jag kommer få påminna mig om ofta, men kanske det viktigaste jag har insett i år.

Sophia Loren
Sophia Loren


Kommentarer
Postat av: Hanna

Det här behövde jag höra, tack!
Årets insikt nummer 1


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback